söndag, mars 27, 2016

Bambun och jag.

Nästan så att jag kunde höra hur bambun kved när jag gick loss på
den med min långarmade sekatör. Hua mig vad jag kände mig elak.

250-300 grenar klippte jag bort, allt för att byggaren ska komma
intill och bygga väggen, göra plats för dörren samt förbereda för
kaminröret.
Byggaren har inte tid att tampas med en envis bambu som för övrigt
är  2½ - 3 meter hög, envis och seg. Och som grädde på moset så
lutar grenarna åt det hållet där han ska vara och bygga.

När klippandet var klart hade jag en rejäl hög med bambukvistar,
nu återstår bara att fundera ut hur jag ska få bort stubben som blev
kvar när jag klippte. Den är som en spikmatta, ramlar någon där
då gör det .... ONT.

Tips någon?
Jag har ett eget tips, försöka hitta stenar som är platta och lägga över
och med tiden så förmultnar väl stubben?  Kanske.

Inga kommentarer: