söndag, mars 27, 2016

Ett SMS på morgonkvisten gör underverk.

Jag lyssnar på bok i mobilen hela natten, somnar med boken pratandes och
vaknar, spelar tillbaka en timme och fortsätter lyssna. Så håller jag på och
jag märker att jag sover bättre på det sättet.
Är det tyst har jag svårt att somna. (klart, jag gillar inte när grannarna hörs,
hund som skäller eller någon som går runt i skor och klampar)

I morse kl. 06.17 vaknade jag av ett SMS... från SP .... glad som en... jag vet inte va
greppade jag mobilen och läste: Glad Pisk... och sen kom drömmen.

SP och GD kom gående uppför en grusväg, jag pussade S mitt på munnen och
kramade om G och tänkte: jäklar vad han känns vältränad, han var som en betongklump,
stenhård kropp med bara muskler. Det är inte så jag minns honom. Men i drömmar
kan väl allt hända.

Nästa minne är att S stod i en telefonkiosk och räknade 500-lappar, de var ihopvikta
så de var inte större än två frimärken, han vecklade ut dem och lade dem i en hög.
Det var 8-9000 kronor räknade jag snabbt i huvudet.

Jag skulle gå på toa men kunde inte stänga dörren ordentligt till kiosken, jag hittade
en slags skärm som stod en bit ifrån oss och den satte jag utanför för att hålla dörren
på plats.
Pengarna hade jag tagit från någon som jag mördat och därför var jag rädd att polisen
skulle komma och se S räkna.

Och sen... fan, vaknade jag.


Inga kommentarer: