måndag, mars 28, 2016

Igår var det morgonrockens dag...

Idag är det en annan dag, nämligen annandag påsk, eller?

Jag har lite skav i halsen, svullna mandlar och en liten liten
afte som pockar på.

Imorgon börjar bygget av rummet, jag kommer trots att jag inte
får vara med och jobba, ändå vara med och bara titta.
Kan ju ligga i buskarna och låtsas att jag rensar bort gamla växtdelar.

Tror att det kommer att gå fort att slänga upp två väggar, ett
glasdörrsparti, samt regla mot min gamla yttervägg.
Visst ja, de ska också göra en plats för min lilla kamin.

Det kliar i fingrarna på mig att få ta över när snickaren är klar.

Ögat är som förut, dimmig syn som sänker humöret för vem kan snickra
och skruva och använda vattenpass om man ser som en kratta.

Hoppas på Jönköpings duktiga ögonläkare, att hon/han har tid för mig under
den här veckan. Vill åtminstone ha ett besked om vad det är.

Nu ska jag ta tag i livet och försöka få av mig morgonrocken....
om den inte vuxit fast på kroppen vill säga.

Inga kommentarer: