tisdag, mars 22, 2016

Så här ser en måndagsmorgon ut i klassrummet.

Måndag morgon 7.50

Här skulle vara 26 elever, jag räknar till 17 st.

7.58. En  elev släntrar in, helt oberörd av att
ha kommit för sent.

8.10. Läraren, som är en av de bästa vi har, talar om
vikten av att lära sig och hur man lär sig.

Märk att här sitter andraårselever på ekonomilinjen
de borde veta det här sedan länge.
-------------------------------------------------------------------------------------
Jag tänkte så här.
På en arbetsplats har vi 260 anställda och en måndag morgon
är 90 är sjuka, de kommer inte till sitt arbete. 
Hur fungerar den arbetsplatsen?
------------------------------------------------------------------------------------

Till något annat roligare. Jag har en träff med mannen som ska
bygga in min altan, göra den till ett rum.
Nu börjar det röra på sig, jag ser hur mina besparingar ryker...
men vad gör det jag får ju ett rum till och 4 skjutdörrar ner mot sjön. 


Inga kommentarer: