tisdag, april 12, 2016

Olika tankar.

Vi sitter och pratar om semesterresor och en elev och säger att han
aldrig mer vill åka till Alicante för där var så dåligt wifi.
Jag dööööööööör. Åka på semester och vara rädd att inte kunna surfa.
Jo, du förstår fortsätter eleven: Det var ju rea på spel och jag kunde
inte beställa det jag ville ha för uppkopplingen var så dålig.

.................................................................................................................

Vad har de unga för liv? Är wifi så oerhört viktigt att man inte ens klarar
att vara borta en vecka utan att surfa.
Att hen dessutom inte har några vänner i verkliga livet utan han tror att
de han spelar med är hens vänner.
..................................................................................................................

Nu vill jag kliva åt sidan ett tag och bara tänka på barnbarnen och hur
jag ska fortsätta att ha dem kvar i verkliga livet, skogen, naturen, leken,
studsmattan...kompisar, läxor.
Kanske ska fixa ett sjuhelvetes strömavbrott i hela stan.

Inga kommentarer: