söndag, april 17, 2016

Sommartid....

Jo, jag tackar jag, igår vaknade jag pigg kl. 7 och idag
blev det sömn till kl. 6.
Nu sitter jag här och ränker planer för stugan, elda är kanske
ok idag för det är vått ute och blåser lite, packa upp kassar med lakan,
handdukar och lite smått o gott.
Jag har gladioluslökar som ska ner i jorden, hur gör man det då?
Sallad ska ner och lök.

Mycket som ska göras nu innan flytt på söndag..... men det är så det
ska vara, då trivs jag.

En märklig sak, jag och en kompis pratade om örter och växter som
kan användas som läkemedel. Kompisen tyckte jag skulle köpa en bok
om medicinalväxter..... och tänk..... min dotter hade av sin svärmor fått
en bok med exakt det jag ville ha.

När ögat är med (efter operationen) ska jag låna den boken och se om
jag kan luska ut vad jag med högt blodtryck behöver.
Mitt matsamlande kom ju liksom lite av sig när jag insåg att utan
medicin är det ingen idé att samla mat ... jag blir ju inte så gammal då.

Annars några tips om blodtryckssänkande växter tar jag tacksamt emot.

1 kommentar:

elina sa...

Att sluta med salt brukar hjälpa. Så trist. Det finns ju mindre salta salter. Min mor slopade salt och kryddade med basilika i stället som ger lite salt smak. Men sedan fixade hon inte att avstå från sill. Ja, hon blev 95 med sitt blodtryck. Hagtorn lär vara bra, kan drickas som te.