lördag, april 30, 2016

Vilken dag.

Jag gav mig på takstolarna, huvudet uppe i taknocken, plasttak och kan
ni tänka er att solen sken.... svetten rann så efter ca 10 meter takstol fick
jag nog och gick in och la mig i soffan. Sov en stund.
När jag vaknade kom grannen farandes, fru o hund i bilen, de steg ur och
började vanka runt på tomten. Efter en liten stund kom arrendatorn med
sitt måttband. Jaha, nu skulle det mätas ut en större tomt och blir den så
stor som det såg ut så kommer min väg ner till sjön att spärras av..
Jag är förbannad, irriterad och allmänt vrång.
Imorgon är det två möten, det ena klockan 13 med stugägarna och sedan
kl. 15 med arrendatorfamiljen... ska bli spännande att se vad som kommer
fram.
Jag har en mening som jag kommer att säga med eftertryck: Jaha, så ni som
är här 10-15 dygn per år, ni ska ha ensamrätt på vägen ner till sjön?
Och så avslutar jag med: Ni borde skämmas!

Nu ska jag åka till dotter med familj och se vad det blir för kvällsmat.




Inga kommentarer: