söndag, maj 29, 2016

Arbetsdagen tog slut 10.15.

Jag for hemåt i rask takt, abs-lampan lyste varnande men
jag låtsades att jag inte såg den... kan väl inte vara så farligt eller?

Väl hemma så skulle packningen in som bestod av sängkläder
samt nattröja och en liten väska med tveksamt innehåll.

For därefter för att hämta gojan hos son och svärdotter, gojan
blev glad när jag kom. På burgolvet upptäckte jag tre vingpennor
som tur var så hade han tappat dem naturligt för jag kunde se att
de var hela hela vägen in mot roten...(heter det roten verkligen?)

Barnbarn nr 3 snart 7 år ritade en teckning till mig och skrev
TELL FARMOR FR MXXXX.
Han hade ritat mig som en streckgumma + papegojan med en 
konstigt formad näbb, 2 vingar samt långa magra ben som var
förankrade i min vänstra arm. Jaha, det betydde att gojan satt
på min arm.. fint värre. 

Hem igen och gojan ut i stora buren, där satt han nöjd och 
tittade på omgivningarna. Jag tog fram trimmern och trimmade
på de ställen där det växt mest. Jag har ett stort område som jag
brukar trimma men där kommer mängder av liljekonvalj så 
jag kom överens med mig själv att inte trimma där alls. 
Nu blir det vildvuxet men jag sparar både armar och rygg. 

Vädret är sådär, ganska varmt och en lagom bris... det är väl
bäst att inte klaga för då blir det väl kallare.

Inga kommentarer: