onsdag, maj 25, 2016

Från glödhett till iskallt på 15 minuter.

Jag jobbade 4 minuter och därefter skulle läraren visa en film
om depression och ohälsa. Det fanns text så jag blev överflödig

Tog bilen och åkte till en väninna och fikade, hennes mamma
snart 84 år kom dit, pigg o alert. Hon hade redan hunnit göra
en rabarberpaj som vi bjöds på. Trevlig stund.

Vädret var skönt, värme så pressande att det inte fanns en chans
att sitta i solen.

Vid 13.30 åkte jag hem, öppnade dörrarna till nya rummet för att
få in lite luft, temperaturen i rummet var 42 grader.. varmt o skönt.

Utomhus var det ca 30 och efter en liten stund så slaknade jag och
tog mig en liten tupplur i soffan.... guuuuud så gott.

Klockan 18 så sjönk temperaturen  och det var nästan så att jag kunde
se temperaturen sjunka. Klockan 21 hade jag 12 grader. 
Nu är ordningen återställd.... inte ska vi få njuta av värme för länge,
det kan ju vara farligt, eller?

Inga kommentarer: