söndag, maj 29, 2016

Funderingar.

När jag var hos tandläkaren hade han så jäkla bråttom
för att hinna klart med min lagning att jag kände mig
enbart i vägen. 
Visst hade jag gått på en jourtid men strunt samma, 
jag ska ha vård ändå.... utan att känna att han stressar på.
Tandläkaren förklarade "att jag måste vara klar till
klockan 12 för då kommer en patient med tolk"

Jaha, säger du det tänkte jag.

Nu har jag kommit på lösningen med flyktingars besök
hos tandläkaren.

Här vällde ju in högutbildade människor från alla möjliga
länder, leta upp två tandläkare på varje flyktingboende i 
hela Sverige,en som talar arabiska och en som talar persiska.

Utbilda dem i hur våra instrument används, det ska väl
inte vara så märkvärdigt om de redan är utbildade tandläkare.

Låt folktandvården låna ut två behandlingsrum så är det
bara att sätta igång. 
Är rummen upptagna under veckan... tja, då får de väl jobba
helg då, det är det många av oss andra som gör. 



Inga kommentarer: