tisdag, maj 24, 2016

Husförsäljning, då och nu.

Mäklaren som för övrigt är en vän till min
berättade följande:

När ett hus skulle säljas i en liten by förr då
frågade folk om det finns någon affär.

Ett tiotal år senare (när alla affärer var nedlagda)
frågade intressenter om det finns någon skola i byn.

Ett tiotal år senare (när skolan har 37 elever och 
1-2 klass går i samma rum och det saknas en trea)
då frågar folk om det finns fiber i byn. 

Fiber... är det verkligen så viktigt? Har jag missat något?


2 kommentarer:

elina sa...

Ja, du har missat det som nu mera heter LIVET.
Sedan frågar folk en sak till men det kan jag inte skriva ut. En person jag känner köpte nyss den stora tomten bredvid sitt hus för att vara säker.

Karins ordöverflöd sa...

Men jag vill inte att datagrejer är LIVET...
Livet är något helt annat och det hoppas jag
verkligen att alla kommer på.

Jag anar vad du inte vågar skriva ut... det är samma här.