lördag, maj 28, 2016

Roade mig på vägen...

Jag hade tid hos ögonläkaren och for till Jönköping
vid 13-tiden.
På riksväg 40 roade jag mig med att räkna antalet
lastbilar jag mötte, utländska och svenska.
När jag avbröts av en telefonsignal så var ställningen
13 utländska och 23 svenska, alltså över 50 % utlänningar.
Hur bra är det?


Telefonen som ringde visade sig vara en enhetschef från
grannstaden som hade kris på folk med kunnighet i teckenspråk,
hon undrade om jag kunde jobba lördag från kl. 10 till söndag
kl.10 hos en dövblind dam där jag jobbat tidigare.

Jag såg en chans att ta en paus från bygget samt en chans att slippa
träffa grannen som vräkt ut jord nere vid stranden.
Det blev ett: ja, jag kan jobba. Så nu sitter jag här och funderar på vad
vi ska göra... ut och gå, ut och fika, ut och äta glass?
Vädret är bra så det blir nog promenad med glass.

Inga kommentarer: