fredag, maj 20, 2016

Tacksam för golvläggningshjälp.

Hjälpen anlände när jag minst anade det, D kom hit utrustad med
en ängels tålamod, knäskydd, grillkorv, baguette, mashmallows 
(hur det nu stavas), öl samt små små grillspett.
Vi lade golv i rasande fart och snart insåg jag att det jag köpt inte
kommer att räcka.... skit och fan. 
Tur i oturen var ju att D som kommer från grannstaden erbjöd sig
att åka vägen över Rusta och köpa en packe golvbrädor och sen
åka hit imorgon och så är det på´t igen.

Klockan 14 får jag besök av en pi-döv ung man som är med sin 
mor på en liten semestertripp, han ville så gärna komma hit för
att träffa mig för jag var den första personen som han tecknade
med när han blev döv för 27 år sedan. 
När hans mamma frågade honom när han var fyra år gammal
vad han ville göra så sa han alltid: jag vill gå till min bästa kompis
Karin... (alltså jag). Det var språket som förenade oss och jag
minns att han var överlycklig när jag tecknade och vi kunde
förstå varandra.
Nu har jag inte träffat honom på 16 år så det ska bli spännande 
att se honom som en vuxen man. 

Tandvärken har jag hållit i schack med Apofri, två stycken var
fjärde timme och då blev jag nästan smärtfri.
Jag märkte i eftermiddags när jag tog mig en liten tupplur att
jag får mindre ont när jag ligger ner, kanske minskar spänningen
i tanden. 

Nu är jag trött.... godnatt. 

Inga kommentarer: