onsdag, maj 18, 2016

Vilken urusel eftermiddag o kväll också för den delen.

Jobbet tog inte så mycket tid med tanke på att det är
mässa i Sthlm och en del lärare är med där så blev
det självstudier med förbestämda uppgifter.

Jag handlade och sen for jag hem, landade i hammocken
kl. 13 och vilade till 15. 

Nu skulle minsann den sista halvan av golvet läggas.
Jag försökte få ihop klickgolvet på ena sidan och där satt
den.. klick... vad hände då? Jo, andra sidan for ur spåret.
Ok.... om igen. Samma sak hände. 
Nu var jag svettig och arg, håret lättade från skallen, händerna
värkte, håret antog pudelfrisyren.. med andra ord: rakt ut från skallen
med små små lockar. Luftfuktigheten 78% och svett förvandlar
mig till en storpudel.

Jag fick fan ge upp, det lyckades inte med golvet

Och sen blev det dusch och hårtvätt och då kom tandvärken
från helvetet, det värker så jävligt att jag inte kan lokalisera
vilken tand det är... .och nu snackar jag höger sida uppertänderna.
Ett glas kallt vatten är inte att tänka på att dricka utan sugrör.

Ja ja.. får väl ringa tandläkaren imorgon tänkte jag.

Vad händer då? Jo, nu kom värken igen men nu på vänster sida
nedertänderna, inte ens där kan jag lokalisera vilken tand det är.

Igår var jag kompis med Alvedon... ett par gånger.

Nu idag har Alvedon hängt med, och när jag funderade på att ringa
till tandläkaren kom jag på att :....... Nej, det går inte för jag ska köra
barnbarn 1 till stallet (och där får jag inte gå in smittorisken och opererat
öga)..... så tandläkarjouren får vänta tills imorgon om jag står ut så
länge.

Ett par veckor med tandondskan gör nog nytta på vågen för att äta
annat än halvljummet och mjukt, lättuggat blir det problem med.

Vad är lättuggat och ljummet?


Inga kommentarer: