onsdag, juni 22, 2016

Det känns lite kyligt på området.

Efter ett litet besök hos dotter med familj for jag hem vid 20.30
svängde ner framför min stuga och då såg jag grannens bil.
Den grannen som för någon månad sedan fyllde på jord framför
sin stuga och hävdade att det var hans område. Nu blev han ju
tvingad att ta bort jorden och återställa allt som det var förut. 

Frun i huset kastade ett öga åt mitt håll och då vinkade jag och
sa hej... hon stökade i trädgården, klippte gräs och trimmade.
Sen var det inte mer ... det blev kväll och jag gick och lade mig.

Idag när jag vaknade var den förste jag såg, mannen. Han har
ännu inte hejat eller ens tittat åt mitt håll. Blir en knepig dag med
många tankar om hur grannsämjan ska behållas.

De är inte här mer än 10 dygn per år så ett hej räcker när de kommer och ett
hejdå räcker när de åker. Det är väl grannsämja i minsta modell. 

Något som  är säkert är i alla fall att jorden ska bort och vi väntar
med spänning på hur det ska gå till.. och framför allt när.

Inga kommentarer: