tisdag, juni 14, 2016

En dags paus från snickrandet...

Igår fick jag ta en nästan ofrivillig paus från snickrandet pga. att barnbarn
nr 1 o 2 fick komma hit på stört. 
Dotterns arbete kallade och hon blev tvungen att åka
dit och styra upp lite hemsändning av klienter.
Klienter som inte kunde sköta sig är inget man vill ha på ett
behandlingshem, ut med dem och så var det bekymret över.

Barnbarn nr 1 ville köra trimmer och visst... varför inte.
Hönsmormorn i mig kunde inte låta henne köra trimmer ensam
så jag gick bakom och höll i sladden så hon inte skulle köra av den.
Trimningen gick över förväntan så det var inte sista gången hon 
gjorde det.

Barnbarn nr 2 var inte sen att prova hon också, även hon kunde
hantera en trimmer och jag skötte sladden även när hon klippte....
snart kan jag sluta trimma eller i alla fall få lite hjälp. 

Nu är området som ska trimmas så stort så jag fick ta ett tag med
trimmern också när barnbarnen slaknat. 

Idag är det snickeri på schemat, när armarna var som tröttast kom
sotaren (underbart att få lägga ifrån sig hammaren) och talade om 
för mig hur jag skulle göra för att få in en kamin i rummet och hur
 röret skulle dras ut genom väggen
Antar att jag får skaffa hjälp till det för det är inget jag klarar själv.

Nu kan jag riktigt höra hur hammocken lockar på mig... 
med långa kliv mot vilan.

Inga kommentarer: