söndag, juni 12, 2016

Här går det undan.

En vän D erbjöd sig att hjälpa till att sätta upp brädorna,
han ursäktade sig med att han hade ont i handleden
och därför kunde han inte spika------ men jag kan.

Nu har jag på en vägg nått upp till fönstren och där ska
en bräda sågas på annat sätt... så där blev det stopp.
Väggen mot baksidan är gjord upp mot fönster .... samma
visa där... stopp.
Tredje väggen är påbörjad och stoppet kommer när taklutningen
ska sågas ut... då blir det stopp där också.
(taklutningen ska jag nog räkna ut själv hur det ska göras)

Räddningen på fönstermecket är  sonen som ska komma hit senare under veckan
och hjälpa till.

Jag har även ringt till sotaren som ska komma under veckan och
ge mig tips på hur jag ska installera skorstenen... 

Klockan sju vaknade jag och tänkte: skit också.. jag får väl gå upp då...
tankarna är redan vid hammocken och en skön paus vid 11-snåret.

Inga kommentarer: