fredag, juni 03, 2016

Skitlukten ligger tungt över Udden.

I morse vaknade jag av en backande slamsugningsbil.

Halleluja... nu är min trekammarbrunn tom igen....
nu kan vi s*i*a så mycket vi önskar utan att det
stoppar upp flödet till brunnen.

Hädanefter ska brunnen tömmas en gång om året
enligt direktiv från kommunen. Jag tömde senast
2011.. snåljåp.. ja, jag vet. (det är inte dyrt att tömma
så jag förstår inte varför jag snålar)

Om jag räknar rätt så är det 5 år sedan den tömdes, 
men eftersom jag bara bor här 6 månader om året så 
är det 2½ år sedan.

Myggen är en aning mindre till antalet, igår kunde jag
plantera lite blommor, pelargon och lobelia utan att
bli attackerad hela tiden. Hoppas det har vänt så vi kan
vistas ute som vanligt. 
Efter en slarvig räkning av myggbett så kom jag upp i 
126 stycken på kroppen. De är inte så kliiga utan är
ganska harmlösa... tack och lov. 


Inga kommentarer: