lördag, juni 25, 2016

Wow vilken värme.

Jag landade i hammocken en stund efter klockan 10,
tänkte vila min trötta kropp men se..... det gick inte alls
som jag tänkt. Skatfamiljen var på utflykt och fyra ungar
skulle lära sig allt möjligt. Sitta på staketet hos grannen
och kraxa, flaxa upp på plåttaket och spatsera runt där
och visa att det hörs när man går på plåt med fågelben.
Sedan avslutades allt med ett möte på gräsmattan där
de skulle tigga mat och kraxa och flaxa med vingarna.

Jag gick upp när grannens hund började skälla... ska
fan ligga här och reta sig.. ingen idé för det är ju så 
här det ska vara, liv och rörelse.

På eftermiddagen kom D med sitt smorda munläder.

Herre min tid vad den människan kan prata

Herre min tid vad den människan tar tid på sig innan
han kommer fram till det han vill säga.

Herre min tid vad många årtal han har i huvudet.

Herre min tid vad många bilar han har haft och snälla
nån, han kommer ihåg vilket år han köpte vilken bil.

Herre min tid vad han är misstänksam mot människor,
han tror att alla ska stjäla allt. 

Hur ska jag hantera hans närvaro när jag bara vill vråla:
HÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLL KÄFTEN en liten 
stund är du snäll. 

Jag måste bli lite bättre med att säga: Nej. du kan inte 
komma hit för jag är upptagen....

Inga kommentarer: