fredag, juli 29, 2016

Barnbarnsbesök.

Barnbarn 1 o 2 kom på besök med sin far i släptåg.
Fadern skulle koppla ihop elen så att jag får ljus i mitt
nya rum.
Barnbarnen började genast snickra och skruva, nummer 2 
gjorde sig en båt, nummer 1 hittade brädor och nät och vips
så blev det en utebur till marsvinen. 

Ettan hanterar borrmaskin och såg som en inföding, hon spikar
och skruvar värre än en gammal mormor. 

Nummer två hade tungan rätt i mun och spikade en reling på sin
stora atlantångare, när spiken var islagen drog hon garn runt 
relingen så att ingen skulle trilla i.
Är vädret skönt idag så kanske båten får sin jungfrutur idag.

Jag beställde mig en soffa från Ikea, en Ektorp mörkgrå.
Leveransen var utlovad till 4 augusti men alldeles nyss så ringde
de och sa att det var framflyttat till 11 augusti. Ingen idé att gnälla
med tanke på att jag klarat mig utan soffa sedan rummet blev
sittbart.
-----------------------------------------------------------------------------------------

Käre S. 
Idag vet jag att du är på resande fot, du är på väg till Sunne.
Funderar över vad jag ska skriva till dig, vill att du ska förstå
hur mycket du betyder för mig, egentligen för mycket för att
det ska vara bra för mig.
---------------------------------------------------------------------------------------

Clinton är på tv och står och babblar om hur de ska vara tillsammans,
lösa alla problem. Skit på dig kärring, ditt land är redan förlorat och vi
(Sverige) är på väg åt samma håll, åt helvete.
--------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: