onsdag, juli 20, 2016

Dagen igår.

Klockan 7.45 satt jag med munnen öppen hos tandläkaren.
Efter lite prat så ville tandis att jag skulle klara lagningen utan
någon lugnande tablett som jag tidigare blivit lovad att få. 

Jag är inte rädd för att laga utan det är den där jäkla metallgrejen
som de sätter runt tanden samt duken som gör mig alldeles pirrig.
Är så nära att slita ut allt och bara gå därifrån.

Ok, jag stålsatte mig, tittade i taket och räknade fyrkanter, letade 
hörn som jag försökte para ihop. Det tog sån jäkla tid när hon lagade
att jag tänkte: Nu kan jag nog aldrig stänga truten någon mer gång. 
Tyckte att det knakade i käkarna, jag stod ut och när vi var klara så 
sa sköterskan med glimten i ögat: nu har du varit så duktig så du kan 
få ett klistermärke.
Det tackade jag inte nej till. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag hade ett par tankar igår, funderade på vad lycka är? När är jag som mest
lycklig? 
Jag vet inte, känner mig inte speciellt lycklig, snarare kommer det ett eller annat
lyckorus susande förbi och endast de gånger som jag tänker på S.
Här och nu lever jag endast för 5 augusti när jag förhoppningsvis träffar honom.

Är det så här det ska vara? Lev idag för en annan dag. Det är inte rätt. Det är väl
här och nu som ska gälla?
Jag är van och har det varit så här i snart (håll i dig) 32 år så får det vara så här i
resten av mitt liv. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Inga kommentarer: