onsdag, juli 13, 2016

Det blev en våt kväll (regnskurar från helvetet)

Mitt namn fanns på gästlistan (är alltid rädd att han ska ha glömt det)
Vi var inne kl.  19.45 och trodde att JW skulle börja kl. 20.. men se det
sket sig, det var ett slags förband som hette Fatboys eller kanske Fatboy.

I vilket fall som helst, tiden gick och kl. 21 var det dags. In på scenen
kom han med alla sina musiker. Mina ögon riktades mot vänster som
de alltid gör, de stannade där tills showen var slut.
Jag sände iväg ett sms och genast ringde han....
ojojojoj, tankarna virvlade, hjärtat slog i 250 och blodtrycket ökade nog
till en livsfarlig höjd. Han meddelade att han skulle åka på en gång och
satt redan i bilen. Det gick inte att vänta för då skulle de aldrig komma
från stället.

Ok, jag förstod men sa: hur ska jag överleva det här?
Svaret jag fick gjorde mig glad: Du kan komma en annan gång ....
vi småpratade och kom överens om att jag skulle tänka på att åka till
Trollhättan på fredag. Bara meddela vilket jag gör ....

---------------------------------------------------------------------------------------------
Och än har jag inte bestämt mig, kanske jag väntar tills början av augusti
för då kan jag åka till Varberg. 
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: