onsdag, juli 20, 2016

En tanke slog mig.

För ett par veckor sedan gick det lite väl fort förbi en fartkamera och
resultatet visade sig i brevlådan för några dagar sedan.
Böter 1500:- ... tack och tack. Skyll mig själv.

Det är inget att gnälla över, gjort är gjort. Det jag vill gnälla över är
förfarandet.
Jag får ett brev med foto på mig och min bil, samt en inlagd bild från
mitt körkortsfoto... helt ok, jag ser att det är jag :-)

Sedan kommer det korkade: Nu ska jag svara om jag erkänner eller
bestrider. Bestrider jag så blir det antagligen rättegång.
Ok... jag bestrider inte, utan kryssar i rutan för erkänner, nu ska svaret
skickas in och sen kommer böteslappen. 

Varför inte skicka med inbetalningskort på en gång, för om jag betalar
så betyder ju det att jag erkänner. 
Det är onödigt arbete, skicka ut, få in post, skicka ut igen... 

Jag bor i landet Absurdistan. 

Inga kommentarer: