fredag, juli 01, 2016

Förbaskade väder.

Nu får det sluta regna så jag kan göra klart rummet.
Jag har enbart lite grann att sätta upp, några brädor
och sedan är det bara strömmen som ska kopplas på.
Hur svårt kan det vara.
--------------------------------------------------------------------------------
När jag tittar ner mot sjön så ser jag jorden som fortfarande
inte är bortforslad, det ska vara klart till sista juli. 
Kanske svårt att hitta någon med grävmaskin och dumpers som
jobbar i juli och som kan göra det snabbt.

När jag tittar ner mot sjön ser jag att min termometer är på rymmen,
den flyter en bit ut, får nog ta mig ner till sjön och fiska upp den.

När jag tittar ner mot sjön ser jag att grannen till vänster har fått upp
ett staket, nu är deras tomt inhägnad och vi vet var allmänningen är.
Nu kan vi vara där nere med vårt goda samvete och inte känna att
vi inkräktar på någon annans område. 


Jag har en annan sak som gör mig lite brydd.
En "fd" missbrukare vill diktera villkoren vad det gäller hans
medicin, får han 10 mg av ngt så vill han ha 15, får han 15 då
vill han ha 20.  Är det för att behålla kontrollen som han ska
försöka bestämma dosen medicin?

Jag vill bara säga: Ge dig, du får medicin och nöj dig med det du får.
Du är en missbrukare och ska vara evigt tacksam att du får hjälp.

Inga kommentarer: