torsdag, juli 28, 2016

Gårdagen på sjön.

For ut med båt och svärson för att fånga de stora gäddorna och abborrarna.
Det blåste från sydost och en del höga vågor gjorde det kämpigt att hålla
båten på rätt köl.
Jag fick 1 gädda, 1 abborre och ett getingstick.
Getingsticket fick jag när jag grabbade tag i spöt för att hala in en fisk.
Aj så ont sticket gjorde men jag hade inte tid att bry mig om det..
Idag känns det knappt inte alls, bara lite småkliigt.
---------------------------------------------------------------------------------------
Så ligger du där och tittar på mig med dina mörka bruna ögon, ett
leende möter mig. 
Du sa en gång för tio år sedan: Det var ingen idé du pratade ju bara
om en flytt till Gran Canaria. Samtidigt antydde du att det hade kunnat
bli en flytt till England.
Var det verkligen så det var? Skulle vi två flytta till England?
------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: