måndag, juli 18, 2016

Gör mig döv för en stund.

Jag for in till stan och köpte rundstav som jag skulle ha
till mina gardiner. Fixade med det när jag kom hem och
insåg: Nääääää, det blev inte som jag ville. 
Imorgon får jag köpa riktiga gardinstänger för så här kan
det inte se ut.

Vännen D ringde och ville komma hit och fixa med sin 
båtmotor... ok, tyckte jag för då kan vi ta en fisketur lite
senare på kvällen.

D tog fram sin pappas gamla drag, wobbler och allt annat
som han använt när han fiskat.
Och jag fick höra: När jag och pappa var ute... tror det var
-72, ja, i alla fall så åkte vi på sjön och drog. Pappa som
kände många .... bla bla bla bla...
Jag orkar inte.... gör mig döv i alla fall tills jag orkar lyssna.

Nu for han in till stan för att hämta lite verktyg till motorn,
jäklar vad skönt... nu är det tyst och lugnt och jag njuter.

Inga kommentarer: