lördag, juli 09, 2016

Han tränger sig på när jag minst anar.

Spridda minnen från nattens dröm. 

S sa att han tidigare försökt att ignorera mig
och mina försök att träffas, ses över en fika,
få en kram osv osv. Nu kunde han inte hålla
sig längre, han hade längtat efter mig och ville
att vi skulle ses och vara tillsammans. 


--------------------------------------------------------
Undrar varför han finns i mina drömmar så ofta?
Tänker jag på honom omedvetet?
----------------------------------------------------------
Ok.. nu till verkliga livet.
Idag/ikväll blir det en fisketur igen, blir det napp
då har grannen tingat gäddorna, de vill äta dem och
tycker att det är slöseri att de ska gå till kräftmat.
---------------------------------------------------------------

Igår fick jag ge upp snickrandet, det var alltför krångligt,
jag fick inte ihop det.

Mätte takstolarnas bredd, ritade på en bräda, sågade ut och
skulle sätta upp brädan, upp på en stege, brädan i näven.
Och näääääää.... jag hade sågat fel, mätt fel eller tänkt fel.

Blev så ursinnig att jag packade ihop allt och gav upp.


Lite senare kom sonen och hämtade sågen, han skulle ha
den när han hjälpte en vän med ett trädäck. Skönt det
betyder att jag inte behöver tänka på att snickra för utan
såg går det för tungt.




Inga kommentarer: