måndag, juli 11, 2016

Idag är det rörigt.

Tankarna far hit och dit, gjorde jag rätt som bestämde
mig för att åka till Båstad och lyssna ?!?!?!?!?!!? på
JW? Egentligen åker jag dit för att träffa S.
-----------------------------------------------------------------------

Sen tänker jag på vad jag vill ha i födelsedagspresent.
Jag brukar få bra grejer, önskade eller överraskningar.
Nu vet jag i alla fall vad jag ska önska mig.

En fisketur med min sons kompis Lundberg. 

En storfiskare som igår fick upp en 10-kilos gädda och 
4 st gösar, den största 3,6 kilo. Jag vill också ha så stora
fiskar. 
-----------------------------------------------------------------------------
Idag kommer marsvinsägarna och tar hem sina svin.
Ledsamt... nädå.. inte alls. De har hela veckan triggat
mitt dåliga samvete. För lite sol, för kallt, för blåsigt, för
lite gräs, för lite blad, för lite frön, ostädat i buren trots
att jag har plockat bajs och bytt kutterspån....
ja, fy sjutton vad jag har ältat marsvin hela veckan. 
---------------------------------------------------------------------
Imorgon när jag åker till Båstad är gojan inackorderad 
hos min dotter med familj. Gojan kan inte följa med till
Båstad för om vädret inte är bra så får han stå inne i en 
Friggebod.
Och det har jag inte lust med att utsätta honom för,
då är det bättre att vara hos en familj där det är lite liv
och rörelse. 
---------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag ut i blåsten och städa papegojbur.

Inga kommentarer: