torsdag, juli 07, 2016

Sjön levererade.

Vännen D ville inte ut och fiska... det blåste lite nordanvind
och då nappar inget ville han påskina.
Pffft... hur var det nu med det?

Jag övertalade honom så strax före kl. 20 åkte vi ut i båten,
visst blåste det men det var inte så att det var något besvär
med det.
Vi började med att dra och jag valde en rödvit wobbler som hette
hi-lo.

Det dröjde inte länge innan jag fick napp, en gädda som vi gav 
en nådasmäll i skallen. Gäddan var inte stor men det gör inte för
den ska bli kräftmat, nu eller i slutet av augusti. 


Sedan nappade det oavbrutet ända tills vi gav upp när det mörknade.
Sju uppdragna gäddor och en tappad. 

Idag har jag redan uträttat ett par ärenden i stan, bytt målarfärg som 
vännen D köpt fel samt varit och handlat, tömt postboxen. 
Jag hann också med ett besök hos mannen som brukar fixa min bil,
han fick se mina "nya" däck som jag köpte hos honom för 175 mil
sedan, de är slitna på ett mystiskt sätt. Efter en titt på ratten kunde
han konstatera att jag behöver, eller bilen behöver en framvagnsinställning.
Det får bli senare i sommar. 

Nu väntar jag på att vinden ska mojna så att gojan kan gå ut i uteburen och
jag kan få lov att såga mitt virke som ska upp på väggarna. 


Inga kommentarer: