fredag, juli 01, 2016

Tänk vad lite regn kan ställa till med.

Jag ska inte förbanna regnet någon mer gång,
det kan vara bra att tvingas att vara inne och göra
lite andra saker. 


Jag fick lite arbetslust och gick loss på alla kvitton, 
sorterade de som hör till nybygget, skrev upp allt
som jag lagt ut. Det var virke, färg, spik, golvpapp,
golv, arbetskostnad för att sätta bygga upp stommen
taket och att lägga på taket. ..... osv osv. 
Summa summarum: 61.746 kr. Kanalplasten, glasdörrar,
fönster, ytterdörr samt vikdörr är inte med i kostnaden.
Har kvitton på det som inte är med hemma i min lägenhet
så det får anstå tills jag flyttar hem någon gång i september.

När det var klart så gick jag ut och fällde en ganska stor gren
av hassel att ha i min papegojbur. 
Nu har papegojan invigt det och han verkar helnöjd med resultatet.
En byrå har också rensats, alla leksaker och spel i samma låda.
Resultatet blev att en låda blev helt tom. 
Hur ska jag fylla den nu då?


Ikväll ska jag åka på kalas, barnbarn nr 2 fyller år och släkten samlas,
gojan får sitta i det nya rummet så han bekantar sig med burens
innehåll under tiden jag är borta.

Nu väntar duschen, hoppas bara att det slutar blåsa för det är så 
jäkligt att hålla det våta duschdraperiet från kroppen när det blåser.
Om det jävlas så får jag duscha fritt... till grannarnas förtjusning. 


Inga kommentarer: