onsdag, augusti 17, 2016

Gårdagen blev dagen.

Barnbarnen låg på golvet på varsin madrass, de sov så gott och
rätt vad det var så hade natten passerat.
Jag vaknade 9.15 då satt de i nya rummet inlindade i varsin filt
och tittade på sommarmorgon. Temperaturen där de satt var
 +14 men inte klagade de inte.

Jag fick igång värmefläkten och snart var det varmt igen. 

Hela dagen gick åt till plockande, ettan dammsög och tvåan
lagade mat i lekstugan. 
När vi fått ordning på det mesta så ville de göra en koja på altanen
och jäklar vad fint det blev.... hade jag inte haft så ont i ryggen så
hade jag ålat mig in också men jag fick nöja mig med att se kojan
från utsidan.

Vid 15-tiden kom modern och hämtade dem men innan dess så
hade de hunnit bada, snorkla och ro lillbåten.

På kvällen gav D och jag oss ut på sjön, vi provade fiskelyckan men
det var segt. Plötsligt gav motorn ifrån sig en suck och så dog den,
vi tog det lugnt, fikade och kollade tändstift.. rodde iland och hämtade
Vi drog utefter vassen och jag fick en ganska stor abborre, den ska
vi röka när vi skaffat ett gäng abborrar till.

Nu ska jag snart iväg in till stan för att handla för i eftermiddag ska vi
grilla och jag ska göra aioli, den goda sorten som grannen gör.

Hej från nu.

Inga kommentarer: