fredag, augusti 19, 2016

Kom hem vid 17 tiden.

Jag blev så sugen på en fisketur att jag tog flytvästen,
metspöt, maskburken samt en hink och gav mig ut i
Hugo (båten heter så). 
Hugo är liten, alldeles för liten för en fullvuxen människa men
om jag bara sitter någorlunda still, inte hosta, inte nysa och inga 
ovarsamma rörelser så går det oftast vägen. 
Fick på en mask och i med rev och flöte, satte på Storytel och lyssnade
på en spännande bok, solen sken ... så underbart.

Nappade nästan på en gång, en pytteliten abborre som jag lyckades få
bort från kroken, i med reven igen... nytt napp samma storlek på abborren,
i med den igen.

Tog ett par årtag och bytte plats för vem vill ha minifiskar, här skulle det fiskas
stora saker. Nästa napp blev en mört, inte så där värst stor men bra som
bete till kräftmetet. Och nu kom problemet, hur skulle jag döda den.

Jag fick av åran och försökte hacka på den i huvudet, det gick inte sådär bra,
jag tog tag i fisken och dängde den i botten på båten ett par gånger. Nu blev
den lugn och då åkte den ner i hinken. 
I med reven igen men ny mask, bara smånapp, de stora hade väl annat att göra.
Det var en rogivande tur, enbart två kanoter som var ute på sjön, kanotisterna
glodde storögda när de hörde att det pratade från min båt... boken som lästes
upp var det nog som fick dem konfunderade.

Nu väntar jag på sms från S.... skickar han något så åker jag till en plats imorgon,
kommer det inget sms så vet jag att han skiter i mig.

Stackare..

Inga kommentarer: