fredag, augusti 05, 2016

Nu är det snart kväller.

Vet inte riktigt vad jag vill. 
Åka?
Inte åka?
Åker jag så är det sista gången vi ses det är jag
övertygad om. Det kommer att falla sig naturligt,
säga hej och hejdå.... och så kommer tankarna.

Jag har en fin liten sten som S ska få, den har ett
ord ingraverat som lyder: LEV. 
Jag vill att han ska ta fram stenen och skänka mig
en liten tanke. Tänka på mig en millisekund och 
sedan återgå till sitt vanliga liv. 
-----------------------------------------------------------------------
Min blogg heter "nästan halva livet" och det är precis
vad det har gått när datumen slår över till 30 augusti.
I 32 år har jag haft samma man i mina tankar, en man
som egentligen har gjort mig mer ledsen än glad.
----------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: