söndag, augusti 28, 2016

Trevligt besök

Gårdagen innehöll ett trevligt besök av vaktmästare H,
vi pratade, pratade och pratade. Gamla minnen från
olika skolor där vi båda jobbat poppade upp.
Han berättade om sina många resor, Venezuela, Indien,
Usa + en mängd andra länder. Nu hade som mål att åka
till Australien där han ännu inte varit.

Jag har andra planer än Australien, Mallorca.
I höst ska jag åka och kolla lite hur det ser ut, eventuellt
vill jag bo där vintertid när jag blivit pensionär.
Lite tur är att jag kan bo hos mina Mallorcagrannar
när jag tar en kort tripp dit ner.

Idag söndag hade jag på schemat att jag skulle åka till Gränna 
med dotter och hennes familj men vi ställde in pga det dåliga
vädret.
Nu blir det en lugn förmiddag samt en middag kl. 14 hos dotter.
Ska leta på nätet efter vilka regler som gäller för att ta med en
grå jako till Mallorca.

Är det ok om jag fortsätter att tycka om dig?

Inga kommentarer: