onsdag, september 28, 2016

Äntligen kom det dåliga vädret som gör att jag nästan vill åka till lägenheten.

Jag packar och står i. Barnbarnen drar sitt strå till
stacken, lite saker här och lite saker där.
Nu känner jag att jag inte är slängbenägen så nu
vågar jag flytta hem + att det är dåligt väder som
också påverkar flyttviljan.

Igår var vi med ett lass kläder, ett litet sådan. Eftersom
slänglusten varit stor har klädhögarna reducerats till
enbart det jag vill ha och behöver.
När vi ändå var på väg så stannade vi och plockade
rönnbär till papegojan. Det blev en hel låda som jag lade i frysen. 
Gojan är inte sådär jätteförtjust i rönnbär men någon gång
äter han med god aptit, vet inte vad som styr, när han vill
äta dem eller inte. 

Nu återgår jag till mitt lilla lilla skafferi och packar ner det
som jag kan klara mig utan idag.
Barnbarnen har beställt isterband, vita bönor, lök och potatis till  middag idag... och det säger jag inte nej till.

Inga kommentarer: