söndag, september 11, 2016

Ingen togs av mig.

Vi for ut runt klockan 16, sjön låg spegelblank.....
nu .. nu skulle det dras gäddor och abborrar (stora sådana).
Åkte över till andra sidan sjön, och slängde i wobbler och jigg
och allt vad det hette. 
I burken som jag tagit med fanns masken som skulle få bada
lite senare. 
Vi körde sakta och en kvart senare så förbannade vi sjön som
inte levererade, inte ett napp, inte ens bottennapp.

Men då.... det högg jäklar .. och nu tänkte vi att det är storgäddan
som huggit. En ganska häftig kamp blev det, ut med reven det
skrek i linan, veva in, ut igen... så höll det på tills det blev helt
stilla, det hände inget.

D vevade in och på botten fanns antagligen en stor gädda som 
höll emot för vi drogs mot platsen där gäddan stod.
Ett jäkla vevande och plötsligt såg det ut som om den gav upp,
D vevade in och jag stod beredd med håven.
Gäddan var trött, gav upp och jag fick ner håven i sjön och tog
upp den. 
Inte var det storgäddan, det var en krake på lite över 2 kilo ...
men vilken kämpe.
Resten av fisketuren fick D napp efter napp och jag satt där och
förbannade min orangea jigg. I N G E N ville ha den.



Jag tog ett vackert kort på ön, den ön som vi är så nyfikna på men 
ännu inte vågat gå intill pga stora stenar som gömmer sig precis
under vattenytan.. kanske kan vi vada in när sikten är god. 

Inga kommentarer: