söndag, september 25, 2016

Tänk vad jag kan få för mig.

Jag hade fått för mig att jag skulle byta toalettstol hemma
i stan. När hyresgästen flyttat ut tyckte jag att stolen inte var
ordentligt städat, jag hämtade alla medel som fanns, skurade
och spolade men inte blev det bättre.

Ok... då får jag köpa en ny, så enkelt var det.

Jag tittade på nätet och hittade en bra sak för 995:- med fri frakt.
Toastolen saknade ring så det tänkte jag köpa till.
... allt frid och fröjd, nu visste jag hur jag skulle göra.

När jag öppnade städskåpet så hittade jag en flaska Klorin...
ett dundermedel.. wow så bra resultatet blev när det gjort
nytta i ett par timmar... Jaha, där slapp jag att köpa ny stol.

.... allt frid och fröjd nu visste jag hur jag skulle göra...
trodde jag.. när jag såg en annons om en toaring som skänktes
bort så skrev jag att jag vill gärna ha den. Visst svarade personen
du kan hämta den hos mig, den är helt ny och ligger i sin förpackning.

Och nu kom kruxet, vad skulle jag med den till? Jag som inte samlar på
något, jag behöver den inte, jag har bara saker som jag använder allt annat 
ger jag bort eller lägger på återvinningscentralen.

Nu mina kära vänner har jag ett problem, vilket toastol ska få en ny ring?
Återkommer när hjärnan bestämt sig... kommer att ta tid, det känner jag. 

Inga kommentarer: