torsdag, september 15, 2016

Varför stör jag mig på folk när jag inte kan ändra dem?

Jag stör mig på en människa som har fullt upp med
livet, jobb, två barn, en lat man, vänner, höns, får, en
gammal mormor, en sjuklig pappa ......osv osv.

Och så går idioten och köper en valp, en border collie som
är 12-13 veckor.

Vem sköter hunden när hon jobbar på ett av sina tre arbete?
Jo, min svärdotter som är hemma och är utbränd eller fastbränd
eller vad det heter.
När jag frågar varför människan köpt hund då får jag svaret att hon ska
ha den att valla med.
Jaha  och hur många får har hon då? Svar: 4.

Härom dagen fick jag en känsla av att min svärdotter vill ha en husvagn eller
husbil... jag såg hur hon letade på nätet. De har inget behov av något sådant
för ingen i familjen är mycket för att resa, min son säger att inget kan få honom
att åka runt med familjen i husbil eller med husvagn. Sonen vill ha korta
dagsturer och så har det varit hitintills i familjen. Svärdotter är på sitt håll
och tävlar med sin hund, sonen jobbar i garaget och fiskar, barnen är oftast
med sin pappa, kånka runt på hundtävlingar är inget roligt för två små pojkar
som har spring i benen. 

Nu ska det bli spännande att se hur det här ska lösa sig, ska sonen tvingas
att ge efter för femtielfte gången? Det svärdottern vill ha får hon oftast.

Ledsamt att jag inget kan göra men de växer väl upp de också någon gång. 

Inga kommentarer: