onsdag, oktober 05, 2016

Jag har haft ledigt idag.

Morgonen och ända fram till middagen segade jag mig fram,
åt fiskpinnar och pulvermos.. mums fillibabba. Säkert var det
nyttigt också.

Kl. 15.15 for jag och hämtade barnbarn 1 o 2 på fritids och sen
hem till dem där ettan bytte om till ridkläder.
Svärdottern kom och hämtade henne och så for de iväg och jag
blev ensam med tvåan, trean och fyran. Tvåan är en tjej på 8 år,
ordningsam och hjälpsam och rädd om sina saker. 

När barnbarn 3 o 4 ville gå ner i källaren och leka med hennes byggda
saker, robotar och rymdgrejs så fintade hon fint och fick med dem ut
för att hoppa studsmatta istället. 
Där räddade hon en och annan robot från att bli förstörd.

Barnbarn ett har en annan taktik, hon sa: Jag tycker att pappa ska ta med
barnen och gå till lekparken, allt för att skydda sina saker samt rädda livet
på marsvinen.

Ok,, hur kommer man då tillrätta med barnbarn 3 o 4 som är vildare än normalt
(vad jag tycker)  de gapar, springer, gör sönder saker, inte en lugn stund när
de är i huset. 
Jag försökte engagera dem med någon slags tankepussel och en annan grej 
som gjorde att man verkligen fick anstränga sig. 

Nummer 3 tyckte en grej var kul och satt ett tag med den men nummer 4 hade
myror i röva och gav upp ganska fort.

Lite efter fem kom pappan i familjen hem, då åkte jag hem till min lya, tyst och lugnt.

Inga kommentarer: