torsdag, oktober 13, 2016

Jag läser två bloggar...

och båda visar yta... 

Nu till mig som också har en yta men en rynkig sådan eller
kanske det var orättvist, vi kan väl säga så här: Jordens dragningskraft
har även drabbat mig, allt vill neråt.  Och jag accepterar det, jag har råd
att göra alla operationer som skulle behövas men jag vill inte,
jag vill vara så här, jag är i mitten på 60 år och då ska åldern inte
förträngas, det kommer att synas i  mitt ansikte, i min kropp.
Jag har levt ett bra liv och det vore väl skit om det inte skulle synas.
Acceptera är ordet för idag.

Nu till något helt annat, stugan ska få gå in i vintervila idag, nu ska 
pumparna in, målarfärgen in, robotgräsklipparen in... alla ska stå
i toalettrummet som är smått uppvärmt.... ca + 5 grader hela vintern.
Där kan de stå och skvallra om sommaren som gått, roboten som
förresten heter Drängen kommer nog att säga att han fått jobba för
mycket i år, har ju haft jour varenda dag mellan 9-22. Sista tiden så
gav jag honom varannan dag ledigt och det verkade han gillar.

Pumparna kommer nog att kivas om vem som var bäst och vinnaren
är utsedd, det blir brunnspumpen som vinner för sjövattenpumpen gav
upp för en månad sedan när sjöns vatten sjönk och röret blev hängande
i luften. Det är ju inget som han kan hjälpa, det är EON:s fel, de tappar ur
för mycket vatten, enligt mig. 
Målarburkarna har inget att säga de har inte ens fått komma utanför skjulet
i år, det har inte målats ett enda penseldrag med någon av dem, de får vila
till nästa år när det blir varmt igen. 
Båten skulle upp också men det går inte eftersom den ligger som en strandad
val när vattnet sjönk. 


Inga kommentarer: