tisdag, oktober 25, 2016

Nu går det riktigt bra...

När jag började jobba som enbart tolk för 6 år sedan hade jag
svårt för att acceptera lediga stunder. Det var inget jag var van vid
från tidigare jobb. Jobbar man två tolkar så är det 10 minuters 
tolkning som gäller, man byts av och stöttar varandra under den
tiden man inte tolkar. Kommer man av sig så är vilande tolk alert
och hakar på så att man är med i matchen igen. 

Jag har jobbat med samma person i snart sex år och på den tiden
har hen lärt sig att avläsa mig samt teckna själv. 
Vi började i sjunde klass och har klättrat uppåt och nu befinner vi
oss i tredje året på gymnasiet.

Det är här jag funderar på om jag ska ha full lön eller inte?
Igår jobbade jag två timmar + gratis lunch. 
Idag kommer jag att jobba en timme och 25 minuter + gratis lunch.

Kanske är det här bra för mitt kommande liv som pensionär, det här
med att göra annat än att bara jobba har tidigare inte funnits i mitt
liv. Jag har jobbat mer än heltid, inte för att det har behövts men för
att jag har kunnat och velat. Nu får jag vänja mig vid att börja jobba
kl.10 och sen gå hem 11.25... efter en god lunch.

Ja, jag har det nog bra fast jag inte förstår det. 

Inga kommentarer: