torsdag, oktober 06, 2016

Planerna förändrades.

Idag hade jag planerat in ett litet besök på barnbarn 3 o 4, deras skola 
respektive förskola.
Tyvärr hade svärdottern glömt att meddela personalen om mitt besök så
jag får ställa in det.

Orsaken till att jag vill åka dit är att när jag hämtade dem förra veckan på
fritids så trodde jag att jag kommit till ett träningsläger för blivande huliganer.

Herre min tid vilket liv det var på ungarna, de sprang och gapade, kastade
sand på varandra, körde småbilar med siktet inställt på att köra över varandra.
Och alla dessa gapande, stirriga barn var pojkar.

Jag har då aldrig sett på maken vilken dålig miljö för barn. Asfalt och grustag
är vad jag kallar det.

När jag står där med hakan hängandes vid knäna så tänker jag på alla söta
flickor i sina rosa klänningar som bara vill ha lugn och ro, bara vill leka med
dockorna och köra runt dem på gården i små söta dockvagnar. 
Hur får de här flickorna plats, hur upplever de sin dag på fritids?

Jag ville se med egna ögon hur det går till i skolan när trean är i första klass och
fyran är i förskoleklassen. Tar de med sig det här beteendet in i salen och har
de personal som kan stävja det. 
Stackars personal är allt jag kan säga och samtidigt så får jag nog tycka synd
om barnen också för vem orkar stå ut i ständig stress, höga ljud

Inga kommentarer: