måndag, november 07, 2016

Ännu en sådan där dag då jobbet går som på räls.

Och då menar jag som tågen går nu, de går inte alls,
de är inställda, samma som första lektionen som skulle
börja 10.15. Eget arbete, läs om presidentvalet i usa (små bokstäver)

Nästa lektion var matte och den gick som på räls, de pratade derivata,
tangenter och prim och hej o hå. Jag tecknar men vet inte alls vad jag
tecknar om... usch så trist.

Sen vart det mat, hemmarullade köttbullar med den nya köttbullemaskinen
som kommunen köpte in för 60.000 kr. Och för att den ska användas så
får vi köttbullar första måndagen efter varje lov... mao blir det väl en 4-5 gånger
per år. 
Det tar tid innan den maskinen har betalt sig. Är det inte bättre att ta
ett gäng elever och få dem att rulla köttbullar och sen steka dem.... och då menar
jag inte att eleverna ska stekas, fast ibland önskar jag det. 

Efter jobbet for jag iväg med bilen till bilreparatören, och därifrån blev det en
liten nätt promenad på 4 km i -6 grader och nu sitter jag här mätt och med 
kliande lår på grund av kylan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: