måndag, november 28, 2016

Besök

Inatt kommer jag att ha gäster här, barnbarn 1 o 2 ska sova
över eftersom det är studiedag imorgon och fritids är stängt.

Jag har hittat julsaker i min källargarderob och barnen ska få
julfixa lite som de vill om de lovar att plocka ner det också.

Förra julen hade jag inte en enda julsak framme men nu ska
det bli ändring av. 

Mycket av det jag har haft i källaren är borta, mycket har jag gett
bort och det som inte var något värde i det hamnade på återvinnings-
stationen.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Och nu är det till dig Johanna... jag har varit arg på ungdomarna igen,
eller kanske ska kalla dem de myndiga personerna, eller ska jag säga
eleverna. Skit samma, några av dem är vedervärdiga i sitt beteende
mot vissa lärare.

Idag så gjorde en sin stämma hörd och sa: Jag vill ha ett E, några sa
EEEEEEEE.... och sen fortsatte han med M.... de sade MMMMMMMMMMM.
Det slutade med: Vad blir det? ...... EMELIE.
Jag kokade av ilska. Hur kan 18-åringar förnedra en lärare på det viset,
inte visa ett uns av respekt. Jag skäms. 

Inga kommentarer: