måndag, november 14, 2016

Dagen fylldes med nyttigheter trots avsaknad av lust.

Så blev man då barnbarnsvakt igen, lika kul varje gång.
Barnbarn nummer ett skulle delta i en hopptävling i ridhuset,
barnbarn två ville inte följa med och eftersom mor i huset skulle
jobba så fick jag träda in som passare.

Barnens pappa följde med ettan till ridhuset, jag och tvåan åkte
dit lite senare för att se när ettan "hoppade" med hästen.
Jag gillar inte ridhusmiljö men ritten gick bra och jag och tvåan 
åkte hem till deras hus för att äta en färdiggjord middag. 
Lövbiff potatis och sås, mums, det var gott.

När så pappan och ettan kom hem så berättade de att en flicka
for av sin häst för hästen blev skrämd av en papperspåse som 
flickan hade i sin hand när hon skulle kliva av hästen.
En häst skrämde en annan som började skena i manegen och den
ryttarinnan for av och blev hängande i (kanske heter det) tygeln, en
personal sprang fram och fick stopp på hästen. 
Alla klarade sig oskadde som tur var. 

Tack och lov att jag inte var där för då hade jag inte klarat mitt uppdrag
på onsdag som består i att jag ska följa med ettan och klä på en häst och
se till att hon kommer ut i manegen.

Inga kommentarer: