söndag, november 20, 2016

Den där mässan jag var på förra veckan...

Läste en blogg om hur försvaret lagts ner i Sverige de senaste 20-30 åren.

Då kom jag på mässan, den mässan där skolor fick lov att presentera sig
och sina kurser. Det fanns lite annat att besöka också inte bara skolor. 

Men om jag ska komma till det jag vill så var det en stor utställningsplats
och där fanns militärer av alla de slag och jäklar vad mycket besök de hade,
det var fullt nästan hela tiden. Ungdomarna pratade kanoner, närstrid och
allt annat rörande försvar. 
Jag tror den montern eller platsen hette Försvarsmakten. 

Med det vill jag ha sagt att kanske ... kanske Sverige har vaknat upp och
inser att vi behöver män och kvinnor som kan sin sak när det väl händer.
Inte tror jag att det räcker med 150 man på Gotland.. (eller var det 30 som
placerades där?)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Något helt annat.
Jag vill inte att mina sista timmar läggs ut på Facebook, inte ens en antydan
om att jag är sjuk eller kanske döende. Nu är jag ju frisk så det kommer inte
att hända än.... men det kan vara bra att veta att min död den är inom familjen
och inte någon jävla facebooknyhet. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och nu är det söndag igen... och jag har kommit ikapp med allt som jag hade
planerat att göra, idag blir det lite papegojstök, nya leksaker till gamlingen och
lite småstädning. Kanske han får en dusch också, sittandes på en hylla över
badkaret blänger han hatiskt på mig och säger: SÅ... och det betyder att nu 
är det klart. 


Här tittar han ut ur sina lilla låda och undrar vad jag håller på med. 
Dagen efter hade vi 25-års kalas, idag är han 27 år, fortfarande alert men en aning
plockad.

Inga kommentarer: