söndag, november 06, 2016

En liten välbehövlig paus.

Nu är garderoben iordninggjord och det blev summa summarum 
1 kartong med gardiner som jag inte har lust att göra mig av med,
1 papperskasse med olika typer av böcker.
1 kasse med en gammal fotogenlampa i som jag inte har hjärta att
skänka, den kan vara bra att ha i framtiden.

En ganska stor hög med kläder som jag lämpar i någon av de där
klädinsamlarnas containrar. Det blev ett pusslande när kläderna 
skulle slängas, ett par blusar/linnen som jag inte har använt på fem-sex år
höll jag framför mig och insåg att ..... nä, de passar inte, dessutom gillar
jag dem inte. På högen med dem. 

En gammal skinnjacka som var så torr
att den kunde stå för sig själv, på högen med den.

Hittade många olika garner och dem lade jag i en liten plastlåda, kanske
tar jag fram dem någon gång under hösten när virklusten blir ivrig.




Inga kommentarer: