söndag, november 06, 2016

Förbaskade snö.

Igår fick min dotter med mig till kyrkogården för att tända ett
ljus på min mammas grav, min pappa ligger där också men
han får inget ljus. Han var en alkoholist och jag har inte ett
enda bra minne av honom från när jag var ung.
Nåväl, ljuset tändes och vi var inte de enda som var där, herre min tid
så många ljus det brann. Undrar om alla dessa döda fick lika mycket
uppmärksamhet när de levde som nu när de är döda?

Dottern hade gjort smörgåstårta och jag följde med dem hem för att
smaka på den, det var ett underverk... så HIMLA god. Jag åt och åt
och det barnen inte orkade det åt jag upp det också. 

När jag skulle fara hem med mina sommardäck insåg jag att: NÄHÄ,
det här går inte, jag fick ta en av deras bilar som är utrustad med
vinterdäck.
Och nu klurar vi på hur vi ska få min bil till däckbytaren?
Väntar ett par timmar och ser om vägarna är ordentligt plogade
och farbara, om inte så får väl bilen stå kvar där och däcken tas
dit och bytas där.
Tar inte ut bekymmer i förskott för då får jag dem två gånger.
Punkt slut och nu var det glömt.
----------------------------------------------------------------------------------
Jag har lite slängmani just nu, så det blir till att rensa min ena garderob,
den garderoben som jag ställer in allt som ska bort när jag hyr ut min
lägenhet vilket jag brukar göra under sommaren.
Ska försöka ta det lite lugnt för när ivern är stor så är också risken stor
att det åker iväg för mycket saker, kanske något kan vara en brahasak.

Så här ser en av mina garderober ut.... ordningen personifierad

Inga kommentarer: