tisdag, november 15, 2016

Har jag fördomar eller är jag helt enkelt klarsynt.

Jag hyr ut min lägenhet i andra hand under sommaren med start 
första april.
Idag fick jag ett brev från en tjej som ville se hur den såg ut och bad
att jag skulle fota lägenheten.

Tur var väl att hon hade ett ovanligt namn så det gick att googla på
henne. Jag hittade henne först på FB, där stod att hon jobbade på
Ibiza, mängder med bilder, hon (tror jag det är) poserar framför kameran,
halvklädd, det är party, strandbilder, sprit osv osv. 

Därefter hittade jag hennes instagram och där var det likadana bilder, 
fest, fest och fest. 

Jo, det är här fördomarna kommer in, vill jag ha en partypingla i min lägenhet? 
Blir det likadant här?
Party så grannarna protesterar, mina saker... hur ska det gå med dem?


Nu till det bästa, hon (om det nu är hon) är bara 20 år och där gick gränsen.
Jag vill inte ha en vild 20-åring i min lägenhet.

Jag förstår väl att det är sådana bilder man lägger ut och visar omvärlden, ingen
tycker att det är kul att titta på någon som sitter i soffan med en bok av August
Strindbergs Röda rummet i näven, inte 20-åringar i alla fall. 

Inga kommentarer: