söndag, november 20, 2016

Ledsamt.

Min svärdotters mamma har varit sjuk och idag fick hon somna in.

Det där telefonsamtalet som jag väntat på i ett par dagar kom då 
slutligen. Min son ringde och berättade att .. nu var det slut. 

Barnbarnen var ledsna och barnbarn nr 3 var på gränsen till att
svimma av sin gråt, nr 4 var mer sansad och försökte ta det med
ro.. kanhända han inte förstod innebörden av vad som hänt.

Ledsamt är det i  alla fall. Jag försöker tänka positivt, hennes sista
fyra år var ändå lyckan med henne, ny fantastisk man, giftermål,
bra liv trots sjukdom. Och nu har hon fått lämna.. livet är allt bra
konstigt. 
Kommer att minnas henne för lång tid framöver, den pigga, konstnärliga
Ylva, som alltid kom med växter och planterade i  dotterns trädgård.
Nästan alltid klädd i långkjol i batikfärger, blusar i matchande färger,
sista tiden uppträdde hon i peruk och  när det blev för varmt tog hon av
den och lade den på bordet. 

Dagen idag blir ingen bra dag. Jag känner mig ledsen och gråtfärdig.
--------------------------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer: